Elektroniske skattekort


Fra 2014 sender ikke Skatteetaten ut skattekort i posten. Det er arbeidsgiverne som må bestille skattekort for sine ansatte. Dette kan de enten bestille via skatteetaten.no eller direkte i lønnssystemet.


Nå blir skattekortene elektroniske

Fra 2014 sender ikke Skatteetaten ut skattekort i posten. Det er arbeidsgiverne som må bestille skattekort for sine ansatte. Dette kan de enten bestille via skatteetaten.no eller direkte i lønnssystemet.

 

Hva blir nytt for deg som er arbeidstaker

Du som arbeidstaker vil fra 2014 få en Skattetrekksmelding med informasjon om grunnlaget for skattekortet. Denne er kun til egen informasjon og du skal ikke levere den til arbeidsgiver. Hvis du må endre skattekortet gjør du det som tidligere.

 

Hva blir nytt for deg som er arbeidsgiver

Du må bestille skattekortene elektronisk for dine ansatte. Du trenger ikke å motta og oppbevare skattekortene på papir. Du vil få varsel når en ansatt endrer skattekortet, og du vil alltid få tilgang på det nyeste skattekortet.

 

Les mer om elektroniske skattekort her: http://skatteetaten.no/ekort




Sist oppdatert den 09.sep.2015


Tips en venn Skriv ut Abonner