Bindal er nå en "Trafikksikker kommune"

Onsdag 11. desember fikk Bindal kommune godkjenning som en «Trafikksikker kommune». Godkjenningen gis av Trygg Trafikk, i samarbeid med fylkeskommunen, og varer i tre år.

Statusen betyr at kommunen forplikter seg til å arbeide aktivt med trafikksikkerhet i alle sine avdelinger. Ansatte skal bevisstgjøres på hvordan de opptrer i trafikken. Kommunen skal også oppfordre lag og foreninger til å lage retningslinjer for sikker transport. Les mer om Trafikksikker kommune her.

Fra venstre: rådmann Knut Toresen, avdelingsingeniør i Plan og utviklingsavdelingen Astrid Nilssen, ordfører Britt Helstad, Silje Fisktjønmo, sekretariatsleder i Nordland fylkes trafikksikkerhetsutvalg og Tore Jeremiassen fra Trygg Trafikk i Nordland.