Bindal kommune åpner opp for utleie av kommunale lokaler fra 1. november

Fra 1. november vil det igjen bli mulig å leie kommunale lokaler for møter og arrangementer. Det vil si at Bindalshallen, hallen ved Bindalseidet skole og møterom i disse byggene, og i tillegg på Kjella skole, kan leies til møter og arrangement. Det blir også adgang til å leie kjøkken.

Fra 1. november åpnes det også for trening for voksne i begge hallene.
Ved håndballkamper og andre konkurranser kan garderober og dusjer brukes.

Se smittevernveileder på Norges Idrettsforbunds nettsider og Helsedirektoratets smitteveileder for idrett.

Se Folkehelseinstituttets veileder for arrangement, samlinger og aktiviteter

Stua i Parkveien på Bindalseidet åpnes også for utleie.

Bindal rådhus åpnes ikke nå for utleie til møter eller arrangement.
Bassengene på Bindalseidet og Terråk åpnes foreløpig ikke utover skoletid.

Smittevern
All bruk forutsetter at arrangørene overholder nasjonale retningslinjer for smittevern og veiledere som er utarbeidet for mange forskjellig aktiviteter. Hold avstand, vask hender.

Det er fremdeles grense på 200 personer som kan delta på innendørs arrangementer.

Renhold
Det vil bli laget rutiner for ekstra renhold i lokalene som her er nevnt, i tillegg til ordinært renhold og rydding som gjelder for disse lokalene.