HØRING – KOMMUNALE GEBYRER FOR BINDAL KOMMUNE

Bindal kommune legger med dette forslag til nye og reviderte kommunale gebyrer ut på høring. Frist for innsending av uttalelsene er 1. juli 2019.

HØRING – KOMMUNALE GEBYRER FOR BINDAL KOMMUNE

Det er utarbeidet forslag til revidert forskrift for kommunale gebyrer etter arbeid i h.h.t. plan- og bygningsloven, matrikkelloven, forurensningsloven og konsesjons- og delingssaker. Gebyret skal gjenspeile kostnader ved behandling av saker etter til enhver tid gjeldene lovverk. Forskriften som legges ut til hørings har selvkost som utgangspunkt.

Det er også utarbeidet forslag til ny forskrift, gebyrregulativ for oppfølging av handel med fyrverkeri i Bindal kommune. Forskriften er hjemlet i brann- og eksplosjonsloven. Gebyrregulativet skal dekke utgifter forbundet med behandling av søknader om tillatelse til handel med fyrverkeri i klasse II, III og IV, samt gjennomføring av tilsyn.

Høringen er åpen og alle kan gi innspill. Frist for innsending av uttalelser er 1. juli 2019.

Innspill sendes til e-post: postmottak@bindal.kommune.no eller som brev til Bindal kommune, Oldervikveien 5, 7980 TERRÅK.