Invitasjon/påmelding til deltakelse på «Næringslivsdag for ungdommer». Bindalshallen 25. januar 2024.

Påmeldingsfrist fredag 12. januar.

Invitasjon/påmelding til deltakelse på «Næringslivsdag for ungdommer».

Bindalshallen 25. januar 2024. Påmeldingsfrist fredag 12. januar.

Vi oppfordrer bedrifter til å benytte denne anledningen til å ha fokus på fremtidig rekruttering av arbeidskraft og kompetanse til egen virksomhet. Her vil dere kunne bidra med kompetanse og erfaring til det beste for både egen bedrift og fellesskapet.

Arbeidsgruppa har satt disse rammene og har behov for følgende informasjon fra dere:

Gjennomføring 25.januar kl 10:00 - 15:00 i Bindalshallen på Terråk. Målgruppen er 8.-10. klassetrinn i Bindal. Bedriftene bes møte i god tid for å rigge eget område.

• Antall representanter/deltakere fra bedriften må meldes inn på forhånd (pga lunch etc).
  • Det settes av ca 3x3 meter til hver bedrift. Dersom dere har behov for mer plass, så meld tilbake pr mail så snart som mulig.
  • Det vil i utgangspunktet være 2 bord + 2 stoler på hver stand.
  • Alle bedrifter noterer ned hvilket utstyr bedriften har med seg til stand og sender på e-post til ole.ketil.haugvik@bindal.kommune.no, slik at vi kan tilpasse stand med nødvendig underlag for å beskytte gulvet i hallen. Dette gjelder spesielt tungt eller skarpt utstyr.
  • Bindal kraftlag vil kunne bistå med kabling/strøm i hallen hvis det trengs, og evt. behov ut over normal stikkontakt må meldes inn.

LÆRLINGER - Vi oppfordrer bedriftene til å ta med eventuelle lærlinger på sin stand. Unge lærlinger er personer våre skoleungdommer lettere kan relatere seg til, og de vil ofte kunne gi relevant og god informasjon om både eget karrierevalg, og om selve bedriften.

AKTIVITETER - For å trigge interessen hos ungdommene, og å stimulere til mestringsopplevelser, oppfordrer vi til å skape aktiviteter på standen som ungdommene kan delta i, konkurrere om, prøve, smake etc. Enkle praktiske «øvelser» hvor ungdommene kan konkurrere litt mot hverandre blir ofte svært populære.

BESTE STAND – Ungdommene v/elevrådene på begge skoler skal i løpet av dagen også kåre «beste stand». Dette kan være elementer som f.eks «mest interessante», «mest engasjerende», «morsomste», «tøffeste» etc som avgjør hvem som vinner. Vinneren kåres ca kl. 12:45.

«Sentrumsutvikling fra de unges ståsted». For ungdommene begynner dagen med temasamling på Terråk skole kl 09:00, hvor årets tema er «Bygg!». Ungdommene i 8.-10. klasse ved Bindalseidet skole og Terråk skole vil bli utfordret på å fritt(!) utarbeide ideer/elementer til «sentrumsplaner» for Bindalseidet og/eller Terråk sentrum for å gjøre disse enda mer attraktive for ungdom og unge voksne.

Det de kommer frem til vil gruppevis ble presentert i hallen utover formiddagen, og næringslivet (dvs dere utstillere) vil bli bedt om å vurdere forslagene for å kunne kåre en vinner (ca kl 12:30).

Program for deltakende bedrifter:

Tid:                        09:00 – 10:00    Mulighet for rigging av i hallen*

10:00 – 11:00    Messearrangement i Bindalshallen

11:00 – 11:45     Lunch

11:45 – 13:00     Messearrangementet fortsetter

13:00 – 15:00    Åpent for publikum

Sted:                     Bindalshallen, Terråk.

Målgruppe:        Ungdommer fra 8.-10.trinn ved skolene i Bindal.

*Ved behov kan det avtales tilgang til rigging i hallen kvelden før.

Påmelding gjøres pr e-post til ole.ketil.haugvik@bindal.kommune.no, og fristen er satt til fredag 12. januar. Deltakelse på arrangementet er gratis!