Kongebesøk til Bindal 8. juni 2023

Kongehuset har nylig offentliggjort at kongeparet planlegger reise til Helgeland i begynnelsen av juni. Torsdag 8. juni skal de besøke Bindal.

Foto av dronning Sonja og kong Harald - Klikk for stort bildeFoto: Jørgen Gomnæs/Det kongelige hoff.

Bindal kommune har ikke tidligere hatt offisielt kongebesøk. Bindalingene ser fram til denne begivenheten og har begynt planlegging av et fullt program for dagen. Kongeparet vil være innom kommunesenteret Terråk en begrenset tid, men kommunen ønsker å lage et fyldig kulturprogram for dagen. Vi håper de fleste bindalinger kan delta den 8. juni.

For Bindal kommune
ordfører Britt Helstad