Koronainformasjon 22. januar 2022

I Bindal er det registrert 70 personer med koronasmitte så langt i pandemien.
Fra 22. januar er 18 personer fortsatt i isolasjon eller karantene.

Vi har for tiden et utbrudd av smitte i Bindal.
Utbruddet har startet etter jul og spredd seg i miljøet rundt Bindalseidet og Terråk skoler. Smittesituasjonen er uavklart. Den kommunale kriseledelsen følger situasjonen fortløpende. Det gjøres testing flere ganger i uken.

I Bindal er det registrert 70 personer med koronasmitte så langt i pandemien.
Fra 22. januar er 18 personer fortsatt i isolasjon eller karantene.

Det anbefales å være oppmerksom på symptomer og ha lav terskel for å teste seg.
Symptomene på korona er veldig like symptomene på influensa og vanlig forkjølelse. Det kan være vanskelig å skille mellom hva som er hva. Derfor bør du uansett teste deg for korona når du får symptomer på luftveisinfeksjon.

Vi minner om:
Bli hjemme hvis du er syk.
Besøkende på Bindal helsetun skal bruke munnbind.
Bruk munnbind på butikken og ellers når du ikke kan holde avstand til andre.

Barnehager, skoler, SFO og kulturskole holdes på gult nivå.

Vi følger nasjonale anbefalinger og regler i Bindal:
Nasjonale råd og regler fra 20. januar 2022

Bruk Smittestopp-appen. Da får du beskjed om at du har vært i nærheten av en smittet person som også bruker appen.

Bindal rådhus er åpent, men mange saksbehandlere er på hjemmekontor. Gjør avtale på forhånd hvis du ønsker å snakke med ansatte i kommunen.
Sentralbordet (tlf 75032500) har telefontid fra kl. 10-14.

Telefonnummer til ansatte på Bindal kommune

Kommunal drift
Kommunens virksomhet går som vanlig. Det kan derimot oppstå endringer i tjenestetilbudet dersom det blir stort sykefravær på enkeltenheter. Det skal opprettholdes forsvarlig drift på alle tjenesteområder med ansvar for liv og helse, men det kan medføre redusert tilbud på andre områder.