Kulturprisen til Terje Bøkestad

Bindal kommunes kulturpris for 2023 ble lørdag 1. juli tildelt Terje Bøkestad under årets Nordlandsbåtregatta på Terråk.

Terje Bøkestad og Britt Helstad, ordfører i Bindal.

Ordfører Britt Helstad sa dette ved tildelingen:

Kulturprisen 2023

Det er en ære å få dele ut kulturprisen for hvert år og det er ikke mindre ærefullt i år. I år går prisen til en person som har utmerket seg med en enestående innsats for fellesskapet, og for kulturlivet i Bindal gjennom mange år. Hans innsats er på mange og ulike områder. En kan lete lenge for å finne en person med så bredt engasjement. Han har vært aktiv i Kula IL, både som trener og oppmann, Heilhornet skytterlag, og bidratt med tilrettelegging av området ved Bøkestadvatnet, som har blitt en perle i Bindal.

Prisen går til Terje Bøkestad.

Ved Bøkestadvatnet har Terje lagt ned et mesterverk av et arbeid. Det er laget broer, grillhus, bod med fellesstue og stupebrett. Plen blir slått og området fremstår vakkert og blir brukt av alle i alle aldre. Fellesskapsfølelsen går foran egeninteressen. Han har også lagt ned et stort arbeid i Gunda-pøla (badeplass).
Terje var også aktiv da løypene opp på Heilhornet skulle merkes på nytt.
Han var aktiv både i planlegging og gjennomføringsfasen av Storenget skistadion.
I parken på Bindalseidet har han også lagt ned mye arbeid.
Når han blir spurt om å gjøre noe, så gjør han det og mer til.
Han stilte også opp for Bindalseidet pensjonist forening for oppgradering av kjøkkenet i Parkveien.

Han har satt sitt preg på mye i kommunen. Terje er en hedersmann, jeg tror ikke det finnes nei i hans munn, han ser bare løsninger, ingen problem. For ham var det ikke engang et problem at paviljongen til kongeparet som ble bestilt, viste seg å inneholde to tak og ingen vegger, da den skulle pakkes opp. Terje stilte opp og laget tre vegger i en fei.
Mye mer kunne vært nevnt. Jeg avslutter med å si at Terje er en stor ildsjel for kulturlivet i kommunen.

Gratulerer med Bindal kommunes kulturpris 2023, den er vel fortjent!