- KUNNGJØRING - Søknad om tillatelse til å bygge Kvernhusfossen kraftverk i Bindal kommune

Plahtes Eiendommer søker om tillatelse etter vannressursloven til å bygge Kvernhusfossen kraftverk i Terråkelva. Saken legges ut til offentlig ettersyn fram til 8. september.

- KUNNGJØRING -
Søknad om tillatelse til å bygge Kvernhusfossen kraftverk i Bindal kommune

Plahtes Eiendommer søker om tillatelse etter vannressursloven til å bygge Kvernhusfossen kraftverk i Terråkelva. Småkraftverket vil gi en årlig kraftproduksjon på 5,6 GWh. Dette tilsvarer strømbruken til ca. 280 husstander.
Søknaden med vedlegg er lagt ut til offentlig ettersyn i resepsjonen på rådhuset i Bindal kommune og på NVEs nettsider www.nve.no/konsesjonssaker fram til høringsfristen går ut.

Dersom du ønsker å få tilsendt papirutgave av søknaden, ta kontakt med Frithjof Plahte på tlf.: 99 59 89 66 eller e-post: frithjof@plahteseiendommer.no. Høringsuttalelser kan sendes elektronisk via www.nve.no/konsesjonssaker, per e-post til nve@nve.no eller per post til NVE, Konsesjonsavdelingen, Postboks 5091 Majorstua, 0301 Oslo innen 8.09.2019.