«Kystlandbruket i Ytre Namdal og Bindal - Hvor går vegen?»

Temamøte om landbruket i regionen vår. Hvilke muligheter har næringen fremover - ny trender? Fredag 21. september kl. 11.00 – 15.30  på kulturhuset Kolvereid.

Invitasjon

«Kystlandbruket i Ytre Namdal og Bindal – Hvor går vegen?»

Vi ønsker å invitere deg til temamøte om landbruket i regionen vår. Hvilke muligheter har næringen fremover - ny trender? Dette er dagen der du møter likesinnede og kan få inspirasjon og ideer til nye satsinger.

Denne dagen vil også bli benyttet til å jobbe med vegen videre for landbruket i regionen.

fredag 21. september kl. 11.00 – 15.30

på kulturhuset kolvereid, møterom Folla

Det serveres kaffe fra kl. 10.30 og lunsj på hotellet kl. 12.30. Møtestart presis kl. 11.00.

Vi har gleden av å presentere følgende innledere og tema:

Møteleder: Eli Arnstad, konsernbanksjef Sparebank 1

Tore Bjørkli, Fylkesmannen i Trøndelag, landbruksdirektør

• Kystlandbruket – Hva nå?

Anja Gotvasli, bransjeansvarlig landbruk Sparebank 1

• Trender og bransjeanalyse

Øyvind Skarstad, tidligere prosjektleder og mentor i Fjellandbruket

• Motivasjon, inspirasjon til satsing

Paul Arne Gaupen, bonde fra Harangsfjord, Bindal

• Satsing og framtidstro på eiendom uten veiforbindelse

Oppsummering av dagen ved Eli Arnstad.

Møtet er et samarbeid mellom kommunene Nærøy, Vikna, Leka og Bindal, Ytre Namdal produsentlag, Sparebank 1 Midt-Norge, Nærøy, Foldereid, Leka og Bindal bondelag og Fylkesmannen i Trøndelag.

Dersom det er interesse for det, vil det bli sett opp buss fra Gutvik kl. 10.00 med retur fra Kolvereid ca. kl. 16.00. Gi tilbakemelding dersom dette er aktuelt.

Påmelding seinest tirsdag 13. september til Anita Marø på sms 922 269 53

eller e-post: anita-ma@online.no Det er ingen deltakeravgift - kostnaden dekkes av arrangørene.

VELKOMMEN!