Ledig stilling: 100 % vikariat som vernepleier ved Terråk skole

Søknadsfristen er 28. april 2023.

Terråk skole har ledig vikariat vernepleier, med arbeid både i skoletiden og på SFO.

Inkludering og tilpasset opplæring er grunnprinsipper i den norske skolen og er viktig for å møte utfordringer knyttet til mangfoldet i elevgruppen i dag. I de siste tiårene har mangfoldet i elevgruppen økt som følge av at barn med ulike forutsetninger, diagnoser, funksjonshemninger, psykiske vansker og sosiale forskjeller, inkluderes i samme klasse. For å styrke skolens psykososiale oppgaver søker Terråk skole nå etter ansatte med helse- og sosialfaglig kompetanse som kan bidra til en bedre skole.

Stillingen ønskes besatt fra 01.08.2023.

Kvalifikasjoner:

• Vernepleier, eller annen relevant høyskoleutdanning
  • Erfaring fra arbeid med barn med funksjonsnedsettelse
  • Gode norskkunnskaper kreves
  • Tilsettingen er betinget godkjent politiattest
  • Personlig egnethet vektlegges

Arbeidsoppgaver

• Bidra til at elever med særskilte behov blir helhetlig ivaretatt og i tråd med faglige tilrådinger
  • Bistå klasser i undervisningssituasjonen
  • Planlegge og gjennomføre aktiviteter i samarbeid med det øvrige personalet
  • Bidra til trivsel og trygghet for elever og kollegaer
  • Bidra til et godt skole-/hjemsamarbeid
  • Tett samarbeid med resten av personalet

Personlige egenskaper

• Har evne til å identifisere og iverksette tilpassede tiltak overfor alle elevers behov
  • Har evne til å skape gode og trygge relasjoner i skolemiljøet
  • Er velfungerende og samarbeidsorientert i team
  • Deltar aktivt i arbeidet med å skape et godt arbeidsmiljø på skolen
  • Har godt samarbeid med foresatte

Lønn og arbeidstid

Tilsetting der en vernepleier følger skoleruten:

Særavtale SFS 2210 Barnehager, SFO, Skole og Familiebarnehager inneholder

en rekke viktige bestemmelser. Her åpnes det for to alternative bestemmelser

for den tiden skolen er stengt utover ferielengde i henhold til lov og avtaleverket.

Den som ansettes kan velge mellom følgende alternativ:

Alternativ 1: Den ansatte beholder full lønn, men vil bli satt til annet tilsvarende

arbeid innenfor oppvekstsektoren i skolens friuker.

Alternativ 2: Det kan avtales at arbeidstakeren følger skoleruten/skoleåret, og får lønnen

redusert med 11 %. Det er lønnen som reduseres og ikke stillingsprosenten.

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til rektor Kari Lillemark, mobil: 48 17 85 12, kari.lillemark@bindal.kommune.no

For stillingen gjelder tilsetting og arbeidsvilkår iht. gjeldende lover, reglement og tariffavtale. Pliktig medlemskap i KLP med 2 % innskudd

Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig. Bindal kommune har en ordning med nedskrivning av studiegjeld for innbyggere som er under 35 år. Retningslinjene finnes på www.bindal.kommune.no

Søknad med CV sendes postmottak@bindal.kommune.no innen 28.04.23 CV vil bli brukt som grunnlag i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.