Mye elg/rådyr langs våre riks- og fylkesveier

Ved en eventuell påkjørsel ber kommunen om at de uheldige varsler politiet på 02800 eller vårt vaktnummer: 902 74 021.

Bindal kommune oppfordrer all bilister til aktsomhet i trafikken da mye hjortevilt trekker ned til våre veier for tiden.

Dette er en naturlig del av hjorteviltets oppførsel når det er kaldt og mye snø i fjellet, og hvor det er lettere å bevege seg, samt enklere tilgang på mat.

Siden årsskiftet er det registrert 10 påkjørsler av hjortevilt i Bindal og dette har ofte en tragisk utgang for viltet og i verste fall en menneskelig tragedie. Det medfører ofte mye jobb for vårt viltkorps.

Det har hittil denne sesongen ikke vært noen personskader i Bindal.

Kommunen har også fått skiltet de fleste veistrekningene med fareskilt, og bilistene oppfordres til å hensyn ta dette, spesielt på denne årstiden.

Det er også viktig at de merker plassen med en plastpose eller annet tilgjengelig de har for hånden.