Nye smittetilfeller i Bindal

Tre personer har fått positive hurtigtester lørdag. Det gjelder en elev og to ansatte ved Bindalseidet skole. De som har testet positivt er bedt om å gå i isolasjon, de nærmeste bedt om å gå i karantene. De tre familiene det gjelder blir testet på nytt mandag morgen med pcr-test.

Tre personer har fått positive utslag på hurtigtester lørdag. Det gjelder en elev og to ansatte ved Bindalseidet skole. De som har testet positivt er bedt om å gå i isolasjon, de nærmeste bedt om å gå i karantene. De tre familiene det gjelder blir testet på nytt mandag morgen med pcr-test.

Oppdatering søndag: En fjerde person har testet positivt.

Bindalseidet skole holdes åpent på gult nivå fra mandag.

Alle elever og ansatte ved skolen er i løpet av helgen blitt testet.

Vi minner om vanlige smitteverntiltak.

Les mer på helsenorge.no om isolasjon og karanteneregler.

Testing, karantene og isolasjon - helsenorge.no

Nasjonalt er det nå gult nivå på skolene. Link til denne informasjon på helsenorge.no. Barnehage, skole og høyere utdanning - helsenorge.no