Oppdatering «Ingunn»

I Bindal har strømmen vært borte i løpet av natten flere steder, men har stort sett kommet tilbake. Skoler og barnehager er åpne, men det går ikke skoleskyss i dag.

I Bindal har strømmen vært borte i løpet av natten flere steder, men har stort sett kommet tilbake. Innenfor Vassåsbrua må folk i Åbygda, på Helstad og Bangstad fortsatt klare seg uten strøm noe tid fram til Bindal kraftlag får utbedret skadene. Skadestedet er lokalisert. Også på Øksningøy og Røytvoll er det problemer.

Skoler og barnehager er åpne, men det går ikke skoleskyss i dag, da Nordland fylkeskommune i går bestemte at den skulle innstilles.
OPPDATERING: Kl 1200 meldes det at skolebussen går som normalt etter kl 1400 i dag.

Politiet har ikke fått inn meldinger om alvorlige hendelser i Bindal i løpet av natten.

Utvidet kriseledelse i kommunen hadde møte torsdag morgen for å få status etter nattens sterke vind. Kriseledelsen hadde også løpende kontakt onsdagen for å vurdere nødvendige tiltak.