Overvåking av fugler

Norsk institutt for bioøkonomi (NIBIO) gjennomfører på oppdrag fra Landbruks- og mat-departementet, Klima- og miljødepartementet, Norges bondelag, og Norsk bonde- og småbrukarlag kontinuerlig overvåking av fuglebestander i jordbrukslandskapet. I år skal de også innom Bindal.

Melding om feltarbeid og fuglekartlegging fra NIBIO i deres kommune

Norsk institutt for bioøkonomi (NIBIO) gjennomfører på oppdrag fra Landbruks- og mat-departementet, Klima- og miljødepartementet, Norges bondelag, og Norsk bonde- og småbrukarlag kontinuerlig overvåking av fuglebestander i jordbrukslandskapet. Dette er en overvåking som ble startet i 2000. Arbeidet foregår på tilfeldig utvalgte flater à 1 km2 over hele landet. Les mer her hos NIOB:

I forbindelse med programmet for tilstandsovervåking og resultatkontroll i jordbrukets kulturlandskap, det såkalte 3Q-programmet, skal Norsk institutt for bioøkonomi i løpet av året utføre feltarbeid i utvalgte områder i deres kommune. Arbeidet gjennomføres på oppdrag fra Landbruks¬- og matdepartementet, Klima og miljødepartementet, Norges bondelag og Norsk bonde- og småbrukarlag.

De som gjennomfører feltarbeidet for oss vil bære et brev fra oss.

For ytterligere informasjon kontakt prosjektleder Christian Pedersen, (tlf. 974 34 123; e-post: christian.pedersen@nibio.no)

Her kan dere også lese en fersk rapport om prosjektet: