Tester blir tilgjengelig på butikkene.

Onsdag 2. februar vil det bli lagt ut flere selvtester på butikkene i Bindal. Det er viktig at dere ikke henter disse testene uten reelt behov, de skal kun benyttes hvis du eller noen av dine nærmeste føler dere syke.

Det er også viktig at dere rapporterer positive hurtigtester til kommunen, slik at vi får fortløpende oversikt over smittesituasjon i kommunen.

Send e-post til bindal.legekontor@bindal.nhn.no eller ring 75032560 for å gi opplysninger om navn, fødselsdato, tidspunkt for positiv selvtest og koronavaksinestatus slik at opplysningene blir registrert i din legejournal ved Bindal legekontor.

Følgende prioriteringsrekkefølge gjelder dersom det mangler tester på kommunalt lager:
1. Personer med symptomer.
2. Testing ved kjent eksponering av husstandsmedlemmer/tilsvarende nære.
3. Testing ved kjent eksponering av øvrige nærkontakter.
4. Jevnlig testing av personer som utfører kritiske samfunnsfunksjoner, inkl.
helsepersonell.