Tiltaksprisen 2022 til Joker Bogen

Bindal kommunes tiltakspris for 2022 ble lørdag tildelt Torlaug Bartnes Ulrichsen og Morten Ulrichsen.

Torlaug Bartnes Ulrichsen og Morten Ulrichsen med Tiltaksprisen 2022. Prisen består av et diplom og en gavesjekk på kr 5.000,-.

Lørdag 3. desember skulle Joker Bogen markere Nærbutikkens Dag, med kaffe og vafler til kundene. Ordfører Britt Helstad dukket uventet opp og delte ut Bindal kommunes Tiltakspris for 2022. Torlaug Bartnes Ulrichsen og Morten Ulrichsen har drevet butikken i 13 år og arbeider nå med å finne etterfølgere. Torlaug har vært involvert i driften i ca 50 år.

Ordfører Helstad sa blant annet sin sin tale:

"Butikken i Bogen betyr mye for folket på Austra, men også resten av kommunen, nettopp fordi at dere har et allsidig varesortiment og gir god service. Jeg nevnte tidligere at butikken i Bogen var viden kjent, og det er den fortsatt gjennom sine videosnutter som legges ut på nettet. Hensikten er å reklame for en eller annen vare som er på tilbud, men det gjøres på en slik måte at vi får oss en god latter. Olavshallen er også et godt bidrag til at folk trives hos dere. Dere er raus på alle måter, enten dere tar våre nye landsmenn på språkopplæring eller det er innbyggere i kommunen som trenger et sted å få jobb trening. Nå har dere bestemt dere for å selge butikken. Vi setter pris på at dere selger livsverket, og ikke bare legger den ned. Det er viktig for oss å ha dette tilbudet i denne delen av kommunen. Nå er det den eneste plassen i Bindal vi kan ta ut og sette inn penger. I tillegg har dere fått Austra Posten pakkeutlevering."

Torlaug Bartnes Ulrichsen, ordfører Britt Helstad og Morten Ulrichsen med Tiltaksprisen 2022.