Beskriv hva du trenger hjelp til, så vurderes det hvilken tjeneste som passer best for deg. Etter at vi har mottatt søknaden vil vi ta kontakt med deg.
Det er den som trenger hjelp, eventuelt verge eller pårørende med fullmakt som digitalt signerer søknaden. Du kan få hjelp av helsepersonell eller andre til å fylle ut søknaden.
Du må ha tilgang til ID-porten (BankID, BankID på mobil, Buypass, Commfides). Om verge eller pårørende logger seg inn med ID-porten, må fullmakt legges ved.
Fullmakten må legges ved søknaden som PDF eller bildefil.
Søk om helse- og omsorgstjenester
Last ned fullmaktskjema her: (PDF, 70 kB)
Dersom du ønsker å benytte papirsøknad
Ønsker du å benytte søknad i papirform, må skjemaet skrives ut først og sendes inn per post eller leveres helse- og omsorgskontoret.
Last ned utskriftsversjon av søknad (PDF, 123 kB)
Adresse:
Helse og omsorgsavdelingen
Gamle gårdsvei 21 A
7980 Terråk
Samtykke
Det skal følge med informert samtykke til søknaden.
Når du sender inn en søknad om helse- og omsorgstjenester, gir du samtidig samtykke til å innhente informasjon.
Informert samtykke er et samtykke (godkjenning) gitt med bakgrunn i at den som samtykker er tilstrekkelig informert om situasjonen til å kunne samtykke.
Informert samtykke kan komme fra søker selv, eller pårørende/verge hvis søker selv ikke er i stand til å gi informert samtykke selv.
Det er ikke søknadsfrist, søknader behandles fortløpende. Du vil motta bekreftelse på innsendt søknad. Svar på søknad kommer innen 4 uker.