Ferieavvikling ved Bindal legekontor sommeren 2023

Det vil være redusert bemanning på legekontoret i sommer. Legekontoret vil derfor prioritere tilstander som haster og tilstander som trenger rask helsehjelp. Attester og rutinekontroller vil ikke bli prioritert. Det vil være legevakt i kommunen hele døgnet.

Bindal legekontor avvikler ferie i perioden 260623 tom 200823.

Det vil være redusert bemanning på legekontoret i denne perioden. Legekontoret vil derfor prioritere tilstander som haster og tilstander som trenger rask helsehjelp. Attester og rutinekontroller vil ikke bli prioritert. Det vil være legevakt i kommunen hele døgnet.

Dersom du er pasient på legekontoret og trenger fornyelse av resepter må du huske på å bestille nødvendige legemidler før den 260623. Forskrivning av vanedannende legemidler (sterke smertestillende, beroligende medisiner og sovemedisiner) kan kun gjøres av din fastlege. Forskrivning av slike medikamenter kan kun gjøres i en legekonsultasjon.

Dersom du er sykmeldt må du avtale med din fastlege om eventuell forlengelse av din sykmelding innen 260623. Vær oppmerksom på at det kun er din fastlegen som kan forlenge en langtidssykmelding.

Svar på blodprøver, røntgen og sykehusutredninger vil bli kontinuerlig ivaretatt i ferietiden av legekontoret. Du vil få tilbakemelding fra legekontoret dersom det kommer inn prøvesvar som krever akutte tiltak. Du trenger derfor ikke å kontakte legekontoret i ferietiden for å få svar på prøver.

Bruk følgende telefonnummer når du trenger helsehjelp

75032560: Bindal legekontor har telefontid hver uke på arbeidsdager fra Mandag til Fredag i tidsrommene kl. 09.00-10.30 og kl. 12.30-13.30. Telefontiden kan brukes til å bestille time for legekonsultasjon, nødvendige reseptfornyelser av legemidler som ikke krever legekonsultasjon, spørsmål om pasientreise til sykehus og til andre spørsmål som gjelder din helse og ditt behov for helsehjelp.

116117: Henvendelse dag og natt til legevakt om akutt oppstått sykdom som ikke kan vente.

113: Henvendelse dag og natt til AMK (Akutt Medisinsk Nødsentral) om livstruende sykdom der det kreves akutt utrykning og tiltak fra ambulanse og lege.