Kommunale avgifter og gebyrer

Endring av kommunale avgifter

Bindal kommunestyre vedtok i sak 118/2024 kommunale avgifter for 2025.

• Kommunale avgifter faktureres 6 ganger pr. år. Abonnenten vil motta faktura i februar, april, juni, august, oktober og desember.

• Beregning av forbruk gjøres utfra avlesninger i 2024. Avregning av vannforbruk for 2024 kommer på faktura i februar 2025.

 

Kommunale avgifter består av vannavgift, slam/avløpsgebyr, renovasjonsgebyr, feie- og tilsynsgebyr og eiendomsskatt. 

Renovasjon og slamtømming er ivaretatt av Midtre Namdal Avfallsselskap IKS (MNA).
Henvendelser som gjelder slamtømming eller renovasjon rettes til de direkte:
e-post: firmapost@mna.no eller tlf. 74 28 17 60.

Feiing og tilsyn av pipe utføres av Namsos brann og redning. Henvendelser som gjelder feiing og/eller tilsyn av pipe rettes til de direkte:
e-post: brannforebygger@namsos.kommune.no eller tlf. 901 33 959.

For førstegangstilknytning til kommunal vann- og/eller avløpsanlegg skal det sendes søknad til Bindal kommune. For mer informasjon, ta kontakt på e-post: postmottak@bindal.kommune.no eller
telefon 75 03 25 00.

Gebyrregulativet 2024 kan leses her (PDF, 457 kB)

Gebyrregulativet 2025 kan leses her (PDF, 1007 kB)